7. 3. 2010

More Fall 2010

Za posledý týždeň sa nám tu toho tuším pekne nakopilo - tým myslím nové kolekcie, nová móda = more fall ready-to-wear fashion. Niektoré moc rozruchu nespravili, iné ma podivuhodne DOSŤ prekvapili, no myslím, že sa v jesennej móde máme na čo tešiť, Neviem síce nakoľko sa high fashion dokáže dotknúť obyčajnej mestsej módy a celého tohto priemyslu, no myslím, že väčšina normálnych obchodov dokáže toto odvetvie brať za slovo. OK, v niektorých obchodoch sa asi nikdy tohto pokroku nedočkáme - to sú práve tie shopy, ktoré si vyrábajú akúsy vlastnú módu a aj tak im to polovica teenage národa žerie... No, o tom som tu teda vôbec neišla rozprávať, ale stalo sa :)

Preto ma teda veľmi zaujali kolekcie, ktoré sa zjavne nedržia toho, že jeseň je čierna, hnedá, nefarebná a monotónna a nič nové sa z nej nedá vyťažiť.

Ako prvú by som teda určite spomenula kolekciu od Jeana Paul Gaultiera.
Myslím, že tohto návrhára pozná každý ako dvorného dizajnéra pre Hermés, toto je však čisto len jeho záležitosť.
Čo nám v tejto kolekcií priniesol? Vééľa folku mixnutého s novodobosťou - národné ornamenty, farebné pásiky, dlhé široké sukne, voľné nohavice, kožušinové čiapky, nadkolienky a k tomu moderné kabáty a saká. Tento folkový štýl dokonale spája prvky ruských bábušiek a severské ornamenty + farby Indie a Marockých trhov s Africkými turbanmy a vytvára tak úžasnú scenériu - prierez svetovými etnikami. A stále to ostáva praktickou a nositeľnou módou.
Folk sa nás snažil upútať už minulú sezónu, no myslím, že tento rok by sa mu to mohlo aj podariť. Nie je to teda úplná novinka, no je to čosi iné, možno odvážnejšie ako všetko čo tu bolo. A vlastne to nieje vôbec odvážne ani iné, veď folk vytvárali naši predkovia - sú to ich zvyky a tradície.


Ďalej ma veľmi zaujal Balmain. Charakteristika? More jackets, more coats, more black, more GOLDEN!
Myslím, že záľuba v kostýmoch a sakách nám prešla z jary aj do jesene čiže nič prevratné. Tiež som zabudla na strapce - na sakách, na šatách..., ale to už tu tiež bolo. No tá kombinácia čiernej a zlatej, to ma ohúrilo. Niektorí tvrdili, že zlatá, aspoň čo sa módneho priemyslu týka, odišla do nenávratna - no a teraz je tu, späť, v ešte lepšej forme. V Balmain s/s kolekcií sa objavovala bronzová, bronzovozlatá farba, no teraz je tu čistý zlatý víťaz. Myslím, že zlatá v móde ešte neskončila, ešte má čo povedať.


No ale úplne najviac ma potešila/prekvapila/fascinovala kolekcia Balenciagy. Normálne som neverila, keď som to uvidela. Kozmonautické, futuristické ale najmä neuveriteľne F A R E B N É!!! Šaty v nádherných pastelových farbách, kombinácia matného a lesklého, zaujímavé strihy, novinové potlače + totálne kozmo-boty -  ja normálne nemám slov. Toto je podľa mňa najpodarenejšia kolekcia zo všetkých f/w 2010! Nekopromisne!! Veď to je snáď po prvý krát, keď sa v jesennej kolekcií objavili takéto pastely, a vôbec, a myslím, že topánky z tejto kolekcie, budú patriť určite k tým najzaujímavejším s tohto roka, hneď po tých McQueenových, samozrejme :)) Nemám už čo dodať, iba toľko, že Balenciaga to u mňa vyhrala na plnej čiare! A čo vy?

2 komentáre:

  1. U Balmain se mi neskutecne libi ta zlata s cernou a samozrejme sexy strihy a balenciaga ma opravdu krasne barvenou skalu...pastelove barvy jsou proste nej :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. tak to suhlasim :) jesen a pastelove farby - to som este nevidela, konecne niekto pochopil, ze farby nie su vylucne tema jary a leta, farby su potrebne stale. ved bez nich sa neda zit :)))

    OdpovedaťOdstrániť